W tym roku marka Independent celebruje swoje urodziny. Z tej okazji poza okazałym (jak zwykle) katalogiem produktów, Indy przygotował także prawdziwego białego kruka w domowej skate bibliotece, książkę „40 years of ads”.
Jak się nie trudno domyśleć „40 years of ads” to książka prezentująca 40 letnią historię marki z perspektywy jej reklam. Siła przekazu drzemiąca w obrazie nie jest żadną nowością, zmieniają się jedynie media. Książka – album składa się aż z 500 stron dokumentujących dzieje marki od jej powstania, czyli 1978 roku. Warto też odpalić poniższy klip – zbiór materiałów video od Independent z różnych lat, w którym takie postaci jak Danny Way, Lance Mountain czy Steve Alba opowiadają o tym dlaczego te trucki są lepsze od innych i że bycie riderem tej marki to powód do dumy. Pozycja obowiązkowa dla skate nerda, który wyda na nią swoje ostatnie uciułane pieniądze uruchamiając najpierw kontakty ze swoją dawno nie widzianą ciocią z USA.