W jesienno zimowej kolekcji Carhartt WIP znalazła się kolaboracja z japońskim brandem FORTY PERCENT AGAINST RIGHTS.
Tetsu Nishiyama swoją przygodę z FPAR – początkowo niewielkim projektem DIY t-shirtów – rozpoczynał na początku lat 90-tych. W tym czasie na ulicach Tokyo popularność zyskiwał także Carhartt WIP. Po latach powrócił pomysł aby ikoniczne style tamtego okresu zaprezentować wspólnie.
W ten oto sposób w kolaboracyjnej kapsule Carhartt WIP x FARP znalazły się takie klasyki jak kurtka OG Active, Pocket t-shirt, spodnie Single Knee, czapka z daszkiem Canvas Cap i czapka Beanie. Każdy produkt posiada podwójny branding (haftowany w przypadku FPAR), oraz metkę z napisem “Guerilla: The Incubation Period,”.
Kolekcja Carhartt WIP x FORTY PERCENT AGAINST RIGHTS dostępna jest już w Australii i Japonii, ale do Europy i Stanów zawita 23 października.
Na koniec dodam, że stylistyka 90’s jest od dłuższego czasu turbo popularna i eksploatowana w świecie mody. Czasem wręcz forma przerasta treść. Dochodzi do jakiś dziwnych melanży stylistycznych, które bardziej kreują tamtą rzeczywistość jak odtwarzają jej prawdziwy charakter. Jeśli chodzi o tę kolekcję, to ja rzeczywiście ubierałem się w tamtym czasie w podobny sposób i swoich ziomków z deski kojarzę właśnie w czapce z zagiętym daszkiem, w luźnych spodniach i rozmiar większym t-shircie. Ja kupuję takie konserwatywne lata 90-te.
Regularna kolekcja Carhartt WIP F/W 2019 jest dostępna w wybranych sklepach: Ate, Bludshop, California Skate Shop, Dasea People, Eastend, KXM Store, MAT Shop, Roots On The Roof, Selectshop, Sneaker Studio, Street Supply, Supersklep, Urban City, Veteran Shop, Underground Skateshop.